maandag 31 oktober 2011

Burberry Beauty

Sinds dit jaar heeft Burberry een eigen beautylijn op de markt gebracht, geïnspireerd op de kleuren en texturen van hun signature Burberry trenchcoat. Burberry Beauty is tijdloos, klassiek en bestaat uit hele natuurlijke kleuren voor een echte nude Burberry look, alsof er haast geen make-up aanwezig is. Deze make-up lijn accentueert onze natuurlijke schoonheid op een pure, subtiele manier.





Burberry Beauty sluit naadloos aan op de look & feel van het merk. Zelf ben ik in het trotse bezit van een Burberry trenchcoat, en net zoals de trenchcoat is ook deze make-up lijn klassiek, stijlvol en tijdloos. Mijn trenchcoat is prachtig afgewerkt en bevat mooie details, en net als mijn jas zijn de verpakkingen van Burberry Beauty ook tot in de puntjes afgewerkt. De verpakkingen zijn moden en strak. Anthracietgrijs, glanzend, vierkant en uiteraard bedrukt met het befaamde Burberry ruitje. Elke verpakking sluit met een luxe magnetische sluiting. De oogschaduw- en bronzer verpakkingen bevatten zelfs een mooi zwart fluwelen zakje, uiteraard ook bedrukt met het bekende ruitje.


De doosjes hebben de originele trenchcoat-kleur en hebben een textuur die doet denken aan de structuur van stof. Ze zijn mooi bedrukt met metallic zilveren letters. Heel klassiek en helemaal Burberry.

Burberry Beauty is een hele complete lijn;
  • Burberry Skin (sheer foundation vloeibaar/compact, sheer concealer, sheer powder)
  • Burberry Glow (vloeibare basis, natuurlijke blush, natuurlijke bronzer, gezichtskwast)
  • Burberry Eyes (oogschaduw, mascara, oogpotlood)
  • Burberry Lips (lipstick satin, lipstick transparant, lipgloss, lippotlood)

Uit deze lijn heb ik een aantal producten ontvangen ter review. Ik moet zeggen, alles is zeer goed bevallen. De lipstick is favoriet, maar ook de oogschaduwkleuren zijn fantastisch (ze zijn lekker zacht en blenden goed uit) en de foundation geeft me een hele egale en gezonde glow. Het is jammer dat Burberry Beauty niet overal te koop is, want ik kan elke beautyliefhebber aanraden om deze lijn zeker even van dichtbij te bekijken!

Burberry Beauty is exclusief verkrijgbaar bij de volgende Douglas filialen;
  • Laren
  • Den Haag
  • Arnhem

Sheer Foundation vloeibaar in de kleur Trench - 05 - €41,00

De foundation heeft een lichte structuur, het verdeeld gemakkelijk over mijn gezicht, maar nadien heb ik niet het gevoel met een 'masker' rond te lopen. Het is qua gevoel bijna niet aanwezig. De dekking is medium tot sheer. Het verdoezeld alle oneffenheden en maakt mijn huid mooi egaal, maar donkere pigmentvlekken of littekens blijven zichtbaar er vereisen een concealer, wil je dit compleet weggewerkt hebben. De kleur is misschien één tint te licht, maar toch best geschikt voor mijn huid. De finish is prachtig, ik krijg er echt een heldere en gezonde glow van! 


Warm Glow bronzer in Copper Glow - 02 - €39,00
Sheer eye shadow in Midnight Brown - 021 en Trench - 02 - € 25,00/stk

De bronzer oogt redelijk oranje, maar eenmaal op de huid aangebracht heeft het een zachte, perzikachtige kleur. Deze bronzer is mat en geeft de huid hierdoor een hele natuurlijke bronze effect, veel natuurlijker dan bronzer met shimmers. Zelf zie ik bronzers liever een tikkie bruiner, maar deze kleur, Copper Glow, geeft de huid wel een hele frisse teint. Niet alleen als bronzer, ook als blush zal deze kleur het daarom erg goed doen!

De oogschaduwkleuren, ik gaf het net al aan, zijn heerlijk! Goed gepigmenteerd, heel zacht van structuur (maar niet brokkelig) en ze laten zich heel goed blenden. Midnight Brown is middenbruin met een mooie, gouden/iriserende shimmer er in. Trench is een lichte camelkleur, met miniscule shimmertjes die zo subtiel zijn, dat de finish haast mat lijkt op de huid. Trench is perfect als highlightkleur voor op het wenkbrauwbot en doet het ook prima als 'blend'kleur. Voor mij is het exact dezelfde kleur als mijn huid, dus ideaal als nudekleur. Ik heb deze pas éénmaal gebruikt, maar ik voel dat dit een favoriet zal worden...love it!


Effortless Mascara in Midnight Blonde - 03 - €27,00
Eye Defining Pencil in - 02 - Midnight Brown - €18,00

De mascara is middenbruin, voor mijn wimpers wel héél subtiel, aangezien ze donkerbruin tot zwart van kleur zijn. Ondanks de kleur, die ik persoonlijk te licht vind, heb ik wel gemerkt dat dit een fijne mascara is. Hij separeert goed en geeft mijn wimpers volume, zonder dat ik ze hoef te krullen. Deze mascara maakt mijn wimpers ook niet 'zwaar' zodat ze de gehele dag goed overeind blijven staan. Een fijne mascara die ook nog eens in een mooie, lange, doorzichtige huls zit. Handig, want zo zie je meteen of je mascara aan het opraken is op niet!

Het oogpotlood is ook echt heel nice! Zacht, maar niet vettig. Het brengt hierdoor soepel aan rondom je oog, maar het is niet zo vettig dat het in de loop van de dag onder je oog gaat hangen. Het pigment is goed en deze kleur, Midnight Brown, is mooi diep donkerbruin met subtiele gouden shimmers. Voor een natuurlijke look met nét een beetje extra. Extra mooi: het potlood is lekker lang en niet rond, zoals de meeste potloden, maar vierkant van vorm. Echt mooi en strak design!

Lip Cover in Nude Beige - 025 - €28,00

Alleen al om het luxe Burberry printje die in deze lipstick is gedrukt, zou je deze al kopen, of niet? De Lip Cover is een lipstick met een sheer satin finish, oftewel een medium creamy structuur met een zachte, satijnen glans. De structuur is heel smooth en deze lipstick brengt dan ook haast als boter aan op mijn lippen. De glans is mooi subtiel en de kleur is vergelijkbaar met oudroze met een ietwat bruinige/taupe ondertoon. In mijn geval, en mijn lippen zijn natuurlijk wat donkerder van zichzelf, is het de perfecte nude lipstick. Een soort 'eigen lipkleur, maar mooier' kleurtje. Heel fris en natuurlijk. Mijn lippen blijven de hele tijd gevoed en voelen lekker zacht aan. 

Burberry Look - alle producten

In het filmpje van gisteren (klik) draag ik dezelfde make-up als hier op de foto's. Op de foto hierboven draag ik linksboven niets en linksonder en rechts alle Burberry make-up. Hier draag ik dus de foundation, bronzer, lipstick, oogschaduw, mascara en oogpotlood. Burberry Beauty wilde graag dat de lijn voor een klassieke, subtiele en natuurlijke look zou zorgen, en ik denk dat ze daarin prima geslaagd zijn. Ik ben opgemaakt, maar niet té. Het ziet er heel puur en clean uit. En dat is precies wat ik in gedachten heb als ik aan Burberry denk.

Om heel eerlijk te zijn was ik vooral enthousiast over de verpakkingen, maar nu ik eenmaal alles heb getest en geprobeerd kan ik ook met zekerheid zeggen dat de kwaliteit van de producten erg goed is. Het is natuurlijk altijd even afwachten met een nieuwe lijn, of ze op kunnen boksen tegen de andere high end make-up lijnen die al veel langer bestaan, zoals Chanel, Lancome, Yves Saint Laurent, Dior en Guerlain.


Maar ja, what can I say? Ik kan werkelijk waar geen minpuntje vinden aan deze producten. Alles brengt lekker zacht aan, blend lekker, is goed gepigmenteerd en voelt haast aan als een tweede huid. Hun kleuren zijn wel heel subtiel en natuurlijk, dus als je meer van de opvallende knalkleuren bent is Burberry een lijn die je beter aan je voorbij kunt laten gaan. Ben je meer van de nude looks en op zoek naar producten die je huid laten stralen zonder dat het er te dik bovenop ligt? Dan is Burberry zeker de moeite waard voor jou.

Burberry Beauty is te koop in de Douglas filialen in Laren, Den Haag en Arnhem. Prijzen zijn high end, variërend van €18,00 - €44,00. Met deze prijscategorie is Burberry Beauty echter niet het allerduurste high end merk die ik ken. Ik ben over elk product goed te spreken, maar de lipstick, foundation en oogschaduw maakten mij héél enthousiast.

Wat vinden jullie van deze Burberry Beauty lijn? Spreekt het je aan, of juist niet? En waarom?

Until next time,
Serena Verbon

Follow me on Facebook, YouTube, Bloglovin & Twitter